Werving





Het werven van personeel heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld van doelgericht zoeken naar de juiste man of vrouw voor de juiste plek tot het verzamelen van cv's in een enorme omvang en dan maar hopen, dat de juiste erbij zit. De opkomst van sociale media als Facebook en LinkedIn hebben de werving een wending gegeven van 'actief zoeken' naar 'passief afwachten' als het gaat om carričreontwikkeling; drop je cv maar in de grote vijver en wellicht hapt er een vis. Dat dan voor de zijde van de kandidaten. Voor de recruiters lijkt het een ogenschijnlijke verbetering, maar ook hier is het ontbreken van de link tussen de vacature en de gerichte ambitie van de sollicitant helaas ver te zoeken.

PE Advies kiest voor de traditionele manier van werven: het publiek maken van een vacature, waarop gemotiveerde en actieve kandidaten reageren. Sinds de oprichting in 1992 heeft PE Advies onderscheiden in de manier waarop de arbeidsmarkt wordt benaderd. Vanuit de gedachte, dat een personeelsadvertentie uitnodigend moet zijn om verder te lezen, is er altijd een vetgedrukte opvallende titel en een diapositieve ondertitel. En geen functie-eisen of saaie taakbeschrijving: nee, een kort en bondig 'verhaaltje' waarin alles duidelijk wordt.

Als u wilt gaan adverteren om een vacature te vervullen, dan kan PE Advies uw gespecialiseerde 'reclamebureau' zijn met een zeer uitgebreide kennis van alles wat met taken, functies en daarbij behorende eigenschappen te maken heeft. U levert de gegevens aan en PE Advies doet de rest. Als extra service wordt de advertentie ook op de website van PE Advies gezet, waarbij de reacties uiteraard direct naar u toekomen.

Een voorbeeld vindt u hier.

Meer weten? Stuur een mailtje of bel 0621 244 299